Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJones, Toni Griego
TitelUrban School Reform "vis-a-vis" Urban Student Populations: Ethnic Composition of Actors in Two Case Studies of School Reform.
QuelleIn: Equity and Excellence, 25 (1992) 2-4, S.192-99Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0894-0681
SchlagwörterCase Studies; Educational Change; Educational Policy; Elementary Secondary Education; Ethnic Distribution; Instructional Leadership; Mexican Americans; Minority Groups; Principals; Public Schools; Research Methodology; School Community Relationship; School Restructuring; Urban Schools; Urban Youth
AbstractTwo case studies examine how an educational reform effort affected specific students and how it involved minority populations in urban schools. The two schools studied involved different types of restructuring efforts in Milwaukee (Wisconsin) and Chicago (Illinois) schools. Examining ethnic issues in reform efforts helps identify specific reform outcomes. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Equity and Excellence" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: