Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOdell, Sandra J.
TitelMentoring Beginning Teachers in Restructured Elementary Schools: A Natural Link.
QuelleIn: SRATE Journal, 1 (1992) 1, S.36-39Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Beginning Teacher Induction; College School Cooperation; Collegiality; Educational Change; Elementary Education; Mentors; Participative Decision Making; School Restructuring; Teacher Role
AbstractThe article addresses structural, personnel, and pedagogical considerations pertaining to the development of beginning teacher mentoring programs in the context of restructured elementary schools. Research indicates restructured schools provide a natural environment for fostering successful mentoring experiences because of their empowered teachers, participative decision making, and school-university collaboration. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: