Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBarth, James L.; Mizoue, Yasushi
TitelDisciplined Thinking about Social Studies: A Comparative Study of United States, Nigerian, Egyptian, and Japanese Responses.
QuelleIn: International Journal of Social Education, 6 (1991) 2, S.78-87Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0889-0293
SchlagwörterCitizenship Education; Cross Cultural Studies; Curriculum Development; Educational Objectives; Educational Philosophy; Educational Research; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Higher Education; Inquiry; Preservice Teacher Education; Social Sciences; Social Studies; Surveys; Teacher Attitudes; Teaching Methods; Egypt; Japan; Nigeria
AbstractCompares results of the Barth Shermis Social Studies Preference Scale given to groups of preservice teachers in five countries over several years. Reports that social studies has evolved through three patterns of teaching citizenship education: citizenship transmission, social science, and reflective inquiry. Concludes that teachers are confused about purposes, methods, and content of social studies. (DK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Social Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: