Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLee, William R.
TitelEmpowering Music Teachers: A Catalyst for Change.
QuelleIn: Music Educators Journal, 78 (1991) 1, S.36-39Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0027-4321
SchlagwörterStellungnahme; Aesthetic Education; Critical Thinking; Educational Change; Elementary Secondary Education; Higher Education; Interdisciplinary Approach; Music Education; Music Teachers; Participative Decision Making; Professional Autonomy; School Based Management; School Restructuring; Teacher Burnout; Teacher Education; Teacher Empowerment; Teacher Student Relationship
AbstractDiscusses the benefits and effects of music teacher empowerment. Concludes that additional skills, knowledge, and professionalism will be necessary to successfully teach music in an empowered setting without losing sight of the students' larger interests. Urges that music education programs for training teachers be expanded to include critical thinking, music criticism, and aesthetics. (DK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Music Educators Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: