Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Jongsma, Kathleen Stumpf |
---|---|
Titel | Concerns about Censorship and Intellectual Freedom (Research to Practice). |
Quelle | In: Reading Teacher, 45 (1991) 2, S.152-53 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0034-0561 |
Schlagwörter | Stellungnahme; Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Censorship; Childrens Literature; Elementary Education; Intellectual Freedom; Reading Instruction; Reading Material Selection; Reading Materials; Teaching Methods Lesson concept; Instruction; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsprozess; Teacher; Teachers; Lehrerin; Lehrende; Politische Zensur; 'Children''s literature'; Kinderliteratur; Elementarunterricht; Akademische Freiheit; Intellektuelle Unabhängigkeit; Leseunterricht; Teaching method; Lehrmethode; Unterrichtsmethode |
Abstract | Discusses the problem of censorship and offers 10 suggestions for educators who advocate the use of authentic texts in their classrooms. (MG) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |