Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRegenbogen, Joe
TitelA Mock U.N. Game: Teaching Global Awareness.
QuelleIn: Louisiana Social Studies Journal, 15 (1988) 1, S.20-21Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCultural Pluralism; Decision Making Skills; Global Approach; International Relations; Role Playing; Secondary Education; Simulation; Social Studies; Student Attitudes; Teaching Methods; World History; World Problems
AbstractDescribes a classroom simulation that has students role play membership in the United Nations. Students are assigned countries and through research and debate learn that country's position on international issues. The culminating activity has students participate in a mock United Nations Assembly vote. Argues that this method encourages students to abandon ethnocentrism. (SLM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: