Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcAfee, Mary C.; und weitere
TitelSpoken and Written English Errors of Postsecondary Students with Severe Hearing Impairment.
QuelleIn: Journal of Speech and Hearing Disorders, 55 (1990) 4, S.628-34Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0005-2604
SchlagwörterComparative Analysis; English; Error Analysis (Language); Error Patterns; Hearing Impairments; Language Skills; Oral Language; Performance Factors; Postsecondary Education; Speech Communication; Speech Evaluation; Teaching Methods; Verbal Ability; Writing (Composition)
AbstractThis study compared the spoken and written English errors of 20 severely hearing-impaired postsecondary students with intelligible speech but poor English language. Writing samples exhibited a greater number of function word errors than did speech samples; there were no significant differences in content and structure errors. Implications for instruction are discussed. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Speech and Hearing Disorders" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: