Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPiepe, Anthony; und weitere
TitelPolitics and Television Viewing in England: Hegemony or Pluralism?
QuelleIn: Journal of Communication, 40 (1990) 1, S.24-35Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAudience Analysis; Commercial Television; Foreign Countries; Mass Media Effects; Mass Media Role; Political Attitudes; Political Issues; Public Opinion; Television Research; Television Viewing; Use Studies; United Kingdom (England)
AbstractExamines the contribution of British television viewing to viewers' politics. Finds an association between heavy television viewing and political centrism. Finds also that television constructs a mainstream around its fictional output while preserving pluralism through current affairs, and that political leaning does not occur through repetition of peripheral cues. (KEH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: