Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMa, Zaixin
TitelA Difficult Turning Point: A Review of Educational Reform in China's Rural Areas.
QuelleIn: Chinese Education: A Journal of Translations, 22 (1990) 4, S.29-37Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAgricultural Education; Change Strategies; Economic Development; Educational Planning; Educational Policy; Foreign Countries; Postsecondary Education; Rural Education; Vocational Education; China
AbstractClaims scientific and technical education is the key factor in further development of village enterprises and notes that present "one-directional" education causes migration of rural youth to urban areas. Opposes this system's emphasis on providing students with goals of higher education rather than of agricultural or vocational education. Emphasizes vocational education to provide specialized skills. (NL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: