Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGalicki, Sandra J.; McEwen, Marylu K.
TitelThe Relationship of Residence to Retention of Black and White Undergraduate Students at a Predominantly White University.
QuelleIn: Journal of College Student Development, 30 (1989) 5, S.389-94Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Persistence; Black Students; College Environment; College Students; Dormitories; Higher Education; Racial Differences; School Holding Power
AbstractExplored relationship of students' college living environment during their first year to retention and whether or not positive correlation of residence hall living to persistence extends to Black students at predominantly White university. Results indicated that race, sex, place of residence, and aptitude were related significantly to persistence through four years at predominantly White university. (Author/ABL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: