Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBennett, Paul W.
TitelSaving History from Endangerment: The New Ontario High School History Curriculum.
QuelleIn: History and Social Science Teacher, 25 (1990) 2, S.90-91Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCurriculum Development; Curriculum Evaluation; Curriculum Research; Foreign Countries; History Instruction; History Textbooks; North American History; Secondary Education; Canada
AbstractReviews the development of new Ontario History and Contemporary Studies Guidelines directed by Ontario Ministry of Education. Explains changes that occurred in curriculum such as Canadian and U.S. history courses being dropped in favor of a new course entitled "Canada in North American Perspective." Concludes that the new curriculum has revived history instruction and that students are better prepared. (SLM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: