Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPhelps, Erin; Damon, William
TitelProblem Solving with Equals: Peer Collaboration as a Context for Learning Mathematics and Spatial Concepts.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 81 (1989) 4, S.639-46Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCooperative Learning; Elementary Education; Elementary School Students; Grade 4; Learning Processes; Mathematical Concepts; Peer Teaching; Problem Solving; Spatial Ability
AbstractThe effects of peer collaboration on mathematical and spatial reasoning were assessed for 152 fourth graders. Effects on learning with logical-physical materials were assessed 1 year later. Findings suggest that peer collaboration is effective for tasks that require reasoning but not for tasks that require rote learning or copying. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: