Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStromquist, Nelly P.
TitelDeterminants of Educational Participation and Achievement of Women in the Third World: A Review of the Evidence and a Theoretical Critique.
QuelleIn: Review of Educational Research, 59 (1989) 2, S.143-83Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Cultural Influences; Developing Nations; Economic Factors; Equal Education; Family Influence; Females; Feminism; Foreign Countries; Literature Reviews; Predictor Variables; Sex Discrimination; Social Influences; Student Participation; Womens Education
AbstractThis literature review discusses factors affecting women's participation and achievement in formal education systems in the Third World and factors contributing to gender inequalities in education. Cultural, social, and economic factors are identified; and recommendations for the expansion and improvement research are made. (TJH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: