Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMiller, Utahnah C.; Test, David W.
TitelA Comparison of Constant Time Delay and Most-to-Least Prompting in Teaching Laundry Skills to Students with Moderate Retardation.
QuelleIn: Education and Training in Mental Retardation, 24 (1989) 4, S.363-70Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDaily Living Skills; Efficiency; Instructional Effectiveness; Moderate Mental Retardation; Prompting; Secondary Education; Time Factors (Learning); Training Methods; Young Adults
AbstractThis study found both constant time delay and a most-to-least prompting strategy were effective in teaching 4 moderately mentally retarded 18-year-olds to operate a washing machine and dryer.The constant time delay procedure, however, was more efficient in terms of instructional time and number of instructional errors. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: