Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBrooks, Jacqueline Grennon
TitelTeachers and Students: Constructivists Forging New Connections.
QuelleIn: Educational Leadership, 47 (1990) 5, S.68-71Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterConventional Instruction; Creative Teaching; Discovery Learning; Elementary Secondary Education; Instructional Innovation; Skill Development; Teaching Methods
AbstractEducators must understand two opposing traditions in education, the mimetic and the transformative. Whereas traditional lesson structuring stresses concept introduction, constructivism emphasizes exploration. To constructivists, teachers strike the delicate balance between teaching for fact and skill acquisition and teaching for independent and expert thinking. Includes 16 references. (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: