Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPogrow, Stanley
TitelA Socratic Approach to Using Computers with At-Risk Students.
QuelleIn: Educational Leadership, 47 (1990) 5, S.61-66Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Processes; Computer Assisted Instruction; Drama; Elementary Secondary Education; High Risk Students; Learning Strategies; Skill Development
AbstractConventional computer-assisted instruction (CAI) beyond third grade is failing with at-risk students who cannot consciously deploy thinking strategies or derive meaning from symbols. The HOTS (Higher Order Thinking Skills) program uses CAI as one element comprising learning scenarios; others are dramatic techniques, Socratic conversations, and thinking skills development. Includes 10 references. (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: