Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGraham, Kathy C.
TitelA Qualitative Analysis of an Effective Teacher's Movement Task Presentations during a Unit of Instruction.
QuelleIn: Physical Educator, 45 (1988) 4, S.187-95Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCase Studies; Junior High Schools; Movement Education; Physical Education Teachers; Psychomotor Skills; Teacher Behavior; Teacher Effectiveness; Teacher Student Relationship; Teaching Methods
AbstractAnalysis of videotapes of an effective teacher's 14-lesson instructional unit on volleyball revealed the teacher's use of 5 activities to maintain students' interest and demonstrate tasks: getting learner's attention; choosing a communication method; selecting and organizing learning cues; improving communication clarity; and phrasing tasks' content and organizational aspects. (CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: