Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inObadia, Andre A.
TitelLa Crise est arrivee: la croissance des programmes de francais langue seconde et ses repercussions sur la qualite et le nombre des enseignants (The Crisis Has Arrived: The Growth of French as a Second Language Programs and Repercussions for the Quality and Number of Teachers).
QuelleIn: Canadian Modern Language Review, 45 (1989) 3, S.435-44Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Sprachefranzösisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterEducational Change; Educational Quality; Enrollment Rate; Foreign Countries; French; Higher Education; Language Teachers; Second Language Instruction; Second Language Programs; Teacher Education; Teacher Qualifications; Teacher Supply and Demand; Canada
AbstractA study of faculties of education in Canadian universities shows that the quality of French teacher training needs improvement and may run the risk of further deterioration. The tremendous student increase in French-as-a-Second-Language programs is already causing a gradual but serious shortage of French teachers. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: