Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLindsay, Beverly
TitelRedefining the Educational and Cultural Milieu of Tanzanian Teachers: A Case Study in Development or Dependency?
QuelleIn: Comparative Education, 25 (1989) 1, S.87-96Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdoption (Ideas); Educational Cooperation; Foreign Countries; Higher Education; International Cooperation; International Programs; Teacher Education; Teacher Education Programs; Tanzania
AbstractDescribes the USIA's Teacher Text Technology Initiative in Tanzania, providing teacher education in science, mathematics, and English, while serving as a vehicle for American educational practices and cultural values. Discusses the adaptation of foreign ideas to an indigenous context as an avenue allowing modernization minus dependency. Contains 38 references. (SV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: