Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLinton, Thomas E.; Forster, Michael
TitelPowerful Environments for Underclass Youth: A Reeducational Plan for Inner-City Schools.
QuelleIn: Pointer, 33 (1989) 3, S.15-21Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Blacks; Culture Lag; Disadvantaged; Educational Development; Educational Environment; Educational Planning; Elementary Secondary Education; Inner City; Lower Class; Quality of Life; School Responsibility; School Role; Social Action
AbstractDescribed are the dehumanizing conditions of Black underclass life and possible improvements through creation of re-educative therapeutic communities, termed "powerful environments." Powerful environments include expectations, psychological distancing from negative culture, positive social integration, staff leadership, peer power, work, and ideology. Inner-city schools are urged to develop powerful environments to re-educate underclass citizens. (JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: