Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inYager, Robert E.
TitelA Rationale for Using Personal Relevance as a Science Curriculum Focus in Schools.
QuelleIn: School Science and Mathematics, 89 (1989) 2, S.144-56Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCourse Selection (Students); Curriculum Development; Educational Improvement; Educational Needs; Educational Responsibility; Elementary School Science; Relevance (Education); Science and Society; Science Curriculum; Science Instruction; Secondary School Science; Student Interests
AbstractReviews evidence in support of the primacy of the personal relevance orientation in science education. Provides a quick review of four other orientations and their shortcomings for curriculum planning. Orientation reviews focus on: (1) the development of cognitive processes; (2) social adaptation and reconstruction; (3) academic rationalism; and (4) the curriculum conceived as technology. (RT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: