Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMushi, P. A. K.
TitelMisconceptions about Adult Education Innovations in the United Republic of Tanzania.
QuelleIn: Prospects, 18 (1988) 3, S.363-68Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdoption (Ideas); Adult Basic Education; Communication Problems; Developing Nations; Educational Change; Educational Improvement; Educational Innovation; Educational Strategies; Foreign Countries; Misconceptions; Tanzania
AbstractDiscusses theoretical procedures for introducing educational innovation. Shows how adult education innovations in Tanzania have been based upon misconceptions. Finds that the top down flow of innovations with its attendant communications problems and the overly broad scope of innovations are the major sources of misconceptions. Urges inclusion of implementors in the design process. (KO)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: