Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHaemmerlie, Frances M.; Matthews, Janet R.
TitelPreparing Undergraduates for Paraprofessional Positions: What, Where, when, and how Are Ethical Issues Taught?
QuelleIn: Teaching of Psychology, 15 (1988) 4, S.192-94Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCurriculum Development; Curriculum Evaluation; Education Work Relationship; Educational Objectives; Employment Patterns; Ethical Instruction; Ethics; Higher Education; Human Services; Instructional Effectiveness; Paraprofessional Personnel; Psychology; Relevance (Education); Undergraduate Study; Values Education
AbstractRaises questions about undergraduate preparation in ethical issues and discusses appropriate paraprofessional roles. Suggests what should be taught, how it might be included in the curriculum, and ways that ethics might be addressed. Stresses the importance of teaching about ethical issues because psychology graduates obtain employment in human services settings. (GEA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: