Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAlexander, Karl L.; Entwisle, Doris R.
TitelAchievement in the First Two Years of School: Patterns and Processes.
QuelleIn: Monographs of the Society for Research in Child Development, 53 (1988) 2, S.1-157Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Blacks; Cognitive Development; Elementary Education; Emotional Development; Family Influence; Grade 1; Grade 2; Longitudinal Studies; Primary Education; Racial Differences; Socioeconomic Influences; California Achievement Tests
AbstractStudy aimed to understand how home and school factors either facilitate or impede children's adaptation to school by examining longitudinal data on cognitive performance for a large and diverse sample of youngsters over grades one and two in Baltimore City Public Schools. (JRC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: