Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStrickland, Dorothy S.; Morrow, Lesley Mandel
TitelAssessment and Early Literacy (Emerging Readers and Writers).
QuelleIn: Reading Teacher, 42 (1989) 8, S.634-35Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterLeitfaden; Beginning Reading; Beginning Writing; Emergent Literacy; Evaluation Methods; Evaluation Problems; Informal Reading Inventories; Primary Education; Reading Diagnosis; Skill Development; Standardized Tests; Writing Evaluation
AbstractExamines the problems of using standardized tests to measure the development of early literacy. Notes that assessment is used to design instruction, and should reflect the skills and knowledge that are developing in young children. Provides examples of informal assessment contexts, such as interactive dialogues, observation, and performance samples. (MM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: