Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEvans, Ronald W.
TitelThe Societal-Problems Approach and the Teaching of History.
QuelleIn: Social Education, 53 (1989) 1, S.50-52Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Course Content; Course Organization; Current Events; Curriculum Design; Educational Objectives; Elementary Secondary Education; History Instruction; Instructional Improvement; Relevance (Education); Social History; Social Problems; Social Studies; United States History; World History
AbstractAddresses the problems of the U.S. history course structure from two vantage points: (1) agreement with instructional goals; and (2) agreement between current issues and the content of the established curriculum. Outlines an approach for structuring historical content around current problems and issues. Suggests several curricular models for an issue centered approach. (LS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: