Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKashti, Yitzhak
TitelBoarding Schools and Changes in Society and Culture: Perspectives Derived from a Comparative Case Study Research.
QuelleIn: Comparative Education, 24 (1988) 3, S.351-64Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBoarding Schools; Change Agents; Educational History; Educational Responsibility; Elementary Secondary Education; School District Autonomy; Social Change; Social Integration; Social Mobility; Social Structure; Hungary; Israel; United Kingdom (England)
AbstractPresents boarding schools as educationally integrative and culturally innovative. Examines historical examples of eastern Hungarian Kollegium, Institutions, England's 18th century public schools, and Israeli youth villages. Boarding schools seen as potential accelerators of change in social structure and culture. Considers schools' autonomy and power of survival. (TES)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: