Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCurry, S. A.; Hatlen, P. H.
TitelMeeting the Unique Educational Needs of Visually Impaired Pupils through Appropriate Placement.
QuelleIn: Journal of Visual Impairment and Blindness, 82 (1988) 10, S.417-24Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Education; Change Strategies; Curriculum; Daily Living Skills; Delivery Systems; Educational Diagnosis; Elementary Secondary Education; Mainstreaming; Models; Student Evaluation; Student Needs; Student Placement; Visual Impairments
AbstractThis historical examination of the educational placement of visually impaired students focuses on the dual curriculum of instruction in academic areas and in disability-specific skills. Program placement involves assessment, identification of instructional needs, and consideration of placement alternatives. Models of service delivery and strategies for overcoming barriers to change are described. (JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: