Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMatson, Johnny L.
TitelTeaching and Training Relevant Community Skills to Mentally Retarded Persons.
QuelleIn: Child & Youth Services, 10 (1988) 2, S.107-21Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDaily Living Skills; Disabilities; Exceptional Persons; Mainstreaming; Mental Retardation; Models; Normalization (Handicapped); Program Effectiveness; Program Evaluation; Skill Development; Social Science Research; Social Services; Teaching Methods; Theory Practice Relationship; Transitional Programs
AbstractReviews some of the major developments in teaching and training relevant community skills to mentally retarded persons. The following adaptive skills are discussed: (1) toilet use and bed wetting; (2) eating, dressing, and personal hygiene; (3) community survival; and (4) vocational and social skills. (BJV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: