Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMaundu, John N.
TitelFamily Background and Student Achievement.
QuelleIn: Kenya Journal of Education, 4 (1988) 1, S.53-87Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Ability; Academic Achievement; Academic Aptitude; Community Schools; Developing Nations; Educational Research; Educational Resources; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Mathematics; Parent Background; Parent Influence; Private Schools; Sciences; Socioeconomic Influences; State Schools; Teacher Influence; Kenya
AbstractDemonstrates that socio-economic factors such as family background are important in determining student achievement, but are reinforced by factors such as teaching and learning resources. Presents a study of student achievement in mathematics and science related to parental education and occupation and to type of school. (LS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: