Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWilkerson, LuAnn; Maxwell, Joseph A.
TitelA Qualitative Study of Initial Faculty Tutors in a Problem-Based Curriculum.
QuelleIn: Journal of Medical Education, 63 (1988) 12, S.892-99Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCollegiality; Educational Change; Higher Education; Medical Education; Problem Based Learning; Problem Solving; Professional Education; Teacher Attitudes; Teacher Characteristics; Tutors
AbstractA study of the characteristics and beliefs of medical college faculty undertaking problem-based, small-group teaching methods found (1) adoption of the innovation was influenced by perceived need for change and perceived benefits of that change, (2) adopters tended toward institutional collegiality, and (3) colleague contacts were influential. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: