Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHowe, Geery S.
TitelExpecting Miracles: How to Develop a Learning Consciousness in High School Classrooms.
QuelleIn: Social Studies, 79 (1988) 5, S.228-31Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Classroom Environment; Educational Objectives; Instructional Improvement; Interdisciplinary Approach; Learning Motivation; Secondary Education; Social Studies; Student Interests; Student Motivation; Teacher Effectiveness; Teacher Responsibility; Teaching Methods; Test Wiseness; Writing Skills
AbstractDescribes the evolution of Howe's teaching style from a reliance on textbooks and lectures to the active involvement of students in the learning process. Stresses the importance of teaching transferable skills, such as writing and test-taking, and building an active learning environment which focuses on process as well as content. (GEA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: