Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enScruggs, Thomas E.; Mastropieri, Margo A.
TitelAre Learning Disabled Students "Test-Wise"?: A Review of Recent Research.
QuelleIn: Learning Disabilities Focus, 3 (1988) 2, S.87-97Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterElementary Secondary Education; Essay Tests; Learning Disabilities; Objective Tests; Skill Development; Standardized Tests; Teaching Methods; Test Wiseness
AbstractApplied research suggests that learning-disabled students can benefit from training in test-taking skills to improve their performance on both standardized tests and content area tests. Recommendations for classroom applications enumerate which skills are most important for objective, short answer, and essay question tests and suggest appropriate teaching strategies. (Author/VW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: