Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStwolinski, Gail de; und weitere
TitelA Comparison of Two Approaches to Learning to Detect Harmonic Alterations.
QuelleIn: Journal of Research in Music Education, 36 (1988) 2, S.83-94Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAural Learning; Classroom Techniques; Comparative Analysis; Educational Research; Higher Education; Instructional Improvement; Music; Music Education; Music Reading; Teaching Methods
AbstractPresents a study which was to evaluate instructional activities and practice techniques of musicians attempting to improve their accuracy in detecting errors in music examples heard. Compares the techniques of keyboard sight-reading and listening to recorded examples of simple piano music as methods of aural perception pedagogy. (Author/GEA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: