Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAdesokan, E. O.
TitelEmerging Concept of Giftedness: The Implementation of Gifted Education in Nigeria.
QuelleIn: Gifted International, 4 (1987) 1, S.106-13Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Acceleration (Education); Age Grade Placement; Cultural Influences; Developing Nations; Educational Needs; Educational Policy; Elementary Secondary Education; Enrichment; Foreign Countries; Gifted; Special Classes; Special Schools; Tutoring; Nigeria
AbstractThe present status of gifted education in Nigeria is discussed in terms of the changing perception of giftedness, the learning environment (including home tutoring, acceleration, enrichment, and special classes/schools.) Implications for Nigerian education are discussed including the school statutory age, the mandated curriculum, and educational content and process. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: