Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Crain, SueAnn Kendall |
---|---|
Titel | ERIC/RCS: Metacognition and the Teaching of Reading. |
Quelle | In: Journal of Reading, 31 (1988) 7, S.682-85 |
Beigaben | Tabellen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
Schlagwörter | Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Comprehension; Content Area Reading; Elementary Secondary Education; Higher Education; Metacognition; Reading Instruction; Student Role; Study Skills; Teaching Methods Lesson concept; Instruction; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsprozess; Teacher; Teachers; Lehrerin; Lehrende; Verstehen; Verständnis; Sinnerfassendes Lesen; Hochschulbildung; Hochschulsystem; Hochschulwesen; Meta cognitive ability; Meta-cognition; Metakognitive Fähigkeit; Metakognition; Leseunterricht; Studientechnik; Teaching method; Lehrmethode; Unterrichtsmethode |
Abstract | Defines metacognition and suggests activities which sharpen metacognitive skills in reading. (ARH) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |
Update | 2004/1/01 |