Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWiggins, Grant
TitelCreating a Thought-Provoking Curriculum: Lessons from Whodunits and Others.
QuelleIn: American Educator: The Professional Journal of the American Federation of Teachers, 11 (1987) 4, S.10-7Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Academic Achievement; Academic Freedom; Creative Thinking; Curriculum Design; Curriculum Development; Elementary Secondary Education; Individualized Instruction; Instructional Improvement; Mastery Learning; Productive Thinking; Teaching Methods
AbstractCurrent syllabi and textbooks, in trying to cover every important idea, trivialize them all. The Coalition of Essential Schools believes that students will learn more if teachers are allowed to cover less. The advantages of a slower, thought-provoking curriculum, and recommendations for designing one, are provided. (BJV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: