Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inZakariya, Sally B.
TitelA Few of the Farsighted Begin to Seek New Arguments for Supporting Schools.
QuelleIn: American School Board Journal, 175 (1988) 2, S.24-25Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDemography; Education Work Relationship; Elementary Secondary Education; Labor Force Development; Productivity; School Support; Social Stratification; Socioeconomic Influences
AbstractIn response to our society's demographic changes (a shrinking middle class, a declining birthrate, and an aging population), some compelling arguments for supporting public education are emerging: (1) the education/economy equation; (2) the worker/job mismatch; (3) the declining productivity argument; (4) the upper class/underclass rift; (5) the generation gap specter; and (6) the "pay now or pay later" thesis. (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: