Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMonti, Daniel J., Jr.
TitelA Bit Less Separate, and Still Not Equal.
QuelleIn: Metropolitan Education, (1987) 4, S.53-69Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; County School Districts; Desegregation Effects; Educational Assessment; Enrollment; Equal Education; School Desegregation; Social Problems; Urban Education
AbstractThe efficacy of desegregation is questioned. Examples from St. Louis show how desegregation prepares minorities for the underclass. The following proposals are made: (1) assess desegregation's impact; (2) abandon the city-county programs; (3) appoint masters for nonintegrated schools; (4) restructure the city district; and (5) establish a summer transition program for college bound graduates. (VM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: