Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHodson, Derek
TitelToward a Philosophically More Valid Science Curriculum.
QuelleIn: Science Education, 72 (1988) 1, S.19-40Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Cognitive Development; Cognitive Processes; Curriculum Development; Educational Philosophy; Educational Principles; Educational Research; Elementary School Science; Elementary Secondary Education; Process Education; Science Curriculum; Science Education; Secondary School Science; Skill Development; Teacher Attitudes; Teaching Methods
AbstractArgues that the failure of modern courses to achieve their declared goals in relation to children's understanding of science has two causes, namely teachers views about the nature of science, and a degree of confusion in the philosophical stance implicit in many science curricula. Presents a philosophical model for curricula. (CW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: