Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inColeman, James S.
TitelSocial Capital and the Development of Youth.
QuelleIn: Momentum, 18 (1987) 4, S.6-8Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Academic Achievement; Catholic Schools; Church Role; Community Influence; Community Support; Comparative Analysis; Dropouts; Educational Environment; Family Influence; High School Students; High Schools; Human Capital; Longitudinal Studies; Private Schools; Public Schools; School Effectiveness; School Holding Power; School Role; Social Capital; Social Environment; Student Development
AbstractReviews study findings showing that, in comparison to public school students, Catholic school students have higher achievement in mathematics and verbal skills, take more math and English classes, and have lower dropout-rates. Relates high achievement to the "social capital" available to Catholic school children, school staff, and the family. (DMM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: