Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSpinks, Tony
TitelA Language Proposal to Maximize Communication for an Echolalic Responding Adult.
QuelleIn: Australasian Journal of Special Education, 11 (1987) 1, S.28-35Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdaptive Behavior (of Disabled); Autism; Case Studies; Communication Disorders; Daily Living Skills; Echolalia; Expressive Language; Females; Foreign Countries; Imitation; Socialization; Training Methods; Young Adults; Australia
AbstractAn imitation training procedure was employed in Australia with an 18-year-old echolalic female in an effort to enhance daily functioning. One hundred sentences in the following curriculum areas were taught: domestic, vocational, community, and leisure. Results are discussed in terms of imitation across curriculum domains and grammatical types. (JW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: