Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSprafkin, Joyce; Gadow, Kenneth
TitelAn Observational Study of Emotionally Disturbed and Learning-Disabled Children in School Settings.
QuelleIn: Journal of Abnormal Child Psychology, 15 (1987) 3, S.393-408Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAggression; Behavior Problems; Compliance (Psychology); Daily Living Skills; Elementary Education; Emotional Disturbances; Interpersonal Competence; Interpersonal Relationship; Learning Disabilities; Peer Relationship; Sex Differences; Social Adjustment
AbstractObservations of social interactions of elementary students in self-contained emotionally disturbed (ED) and learning disabilities (LD) classrooms revealed significantly more nonphysical aggression and noncompliance among ED than LD boys across settings, and significantly higher rates of physical and nonphysical aggression and immature behavior among LD boys than LD girls. (Author/JW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: