Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWhittaker, David
TitelSociopsychological and Background Variables of Native Indian University Students and Persistence in a Teacher Preparation Program.
QuelleIn: Journal of Educational Equity and Leadership, 7 (1987) 2, S.129-45Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; American Indian Education; College Students; Colleges; Cultural Differences; Dropouts; Higher Education; Personality Theories; Psychological Characteristics; Teacher Education
AbstractThis study examines personality characteristics of Native Indian students in a teacher preparation program to compare those who finished to those who withdrew. Four psychological factors differentiated the two groups, the same factors which differentiate traditional college student populations. The study demonstrates the importance of using local norms to interpret behavior. (VM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: