Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLeCompte, Margaret D.
TitelThe Cultural Context of Dropping Out: Why Remedial Programs Fail to Solve the Problems.
QuelleIn: Education and Urban Society, 19 (1987) 3, S.232-49Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Dropout Prevention; Dropouts; Educational Change; Educational History; Elementary Secondary Education; Remedial Programs; School Community Relationship; School Responsibility; Social Change; Urban Education
AbstractDiscusses dropping out from a historical and theoretical perspective. Suggests that although the sociocultural context in which schools operate has changed drastically, the solutions sought to educational problems attempt to re-create the good schools of the 1950s. Notes specific areas where school change has not kept pace with social change, focusing on remedial programs. (KH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: