Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLang, Dwight
TitelEquality, Prestige, and Controlled Mobility in the Academic Hierarchy.
QuelleIn: American Journal of Education, 95 (1987) 3, S.441-67Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterClass Rank; Graduate Students; Higher Education; Racial Differences; School Choice; Sex Differences; Social Mobility; Socioeconomic Status; Student Characteristics
AbstractAnalyzes a nationwide graduate student survey to examine the influence of social class, sex, race, undergraduate achievement, and rank of undergraduate institution attended on rank or prestige of their graduate school. The results represent a contradictory picture of stratification in the academic hierarchy and reflect specific mechanisms that attempt to control mobility in the social system. (KH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: