Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNaglieri, Jack A.; Jensen, Arthur R.
TitelComparison of Black-White Differences on the WISC-R and the K-ABC: Spearman's Hypothesis.
QuelleIn: Intelligence, 11 (1987) 1, S.21-43Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBlacks; Cognitive Processes; Comparative Testing; Grade 4; Grade 5; Intelligence; Intelligence Tests; Intermediate Grades; Racial Differences; Raw Scores; Scaling; Test Interpretation; Whites; Kaufman Assessment Battery for Children; Wechsler Intelligence Scale for Children
AbstractThe Kaufman Assessment Battery for Children (K-ABC) and the Wechsler Intelligence for Children-Revised (WISC-R) were compared with respect to the magnitudes of the average White-Black differences in standardized scaled scores and in raw scores. Subjects were 172 fourth- and fifth-grade children matched in Black-White pairs. (Author/LMO)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: