Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRoyer, James M.; und weitere
TitelUsing Entering Reading Comprehension Performance as a Predictor Performance in College Classes.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 79 (1987) 1, S.19-26Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Content Area Reading; Educational Psychology; Grade Point Average; Higher Education; Learning Processes; Learning Theories; Predictor Variables; Reading Comprehension; Statistics; SAT (College Admission Test)
AbstractReading comprehension scores, course examination scores, grade point average (GPA), and Scholastic Aptitude Test scores were analyzed to test the hypothesis that the comprehension of reading materials could be used to predict learning performance. Results showed that course-relevant reading comprehension was a predictor of course performance but not of GPA. (Author/JAZ)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: