Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJansson, Hans
TitelFormal vs. Factual Competencies: Traditional and Non-Traditional Methods in the Swedish Scheme of University Access.
QuelleIn: Higher Education in Europe, 11 (1986) 2, S.39-47Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Access to Education; Admission Criteria; Centralization; College Admission; Competitive Selection; Educational Background; Foreign Countries; Higher Education; International Cooperation; Transfer Policy; Sweden
AbstractCurrent and proposed Swedish university admission criteria are presented as a reflection of government attitudes about the value of certain kinds of educational backgrounds. Another approach based on different kinds of measures of academic ability is also outlined. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: