Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPortes, Pedro R.; und weitere
TitelAssessing Child-Rearing Style in Ecological Settings: Its Relation to Culture, Social Class, Early Age Intervention and Scholastic Achievement.
QuelleIn: Adolescence, 21 (1986) 83, S.723-35Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Adolescents; Blacks; Child Rearing; Discipline; Interpersonal Communication; Mothers; Parent Child Relationship; Racial Differences; Secondary Education; Social Class
AbstractObserved middle- and lower-class Black and White adolescents (N=54) interacting with their mothers during a discussion of seven child-rearing problems. Maternal references to a range of disciplinary measures were identified, analyzed, and related to the subjects' scholastic performances concurrently. Parental disciplinary style was found to be significantly related to school performance. (Author/NB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: